dilluns, 23 d’abril del 2012

Jo també he cantat al Palau de la Música


Autor: Jordi Panyella 
Any: 2012
Gènere: Periodisme d'investigació 
Editorial: Angle Editorial 
350 pàgines 


El redactor de tribunals  del diari Avui Jordi Panyella ens presenta un llibre en què recull tota l'experiència que ha tingut seguint el cas Millet l'estiu del 2010. És un llibre en què el periodista s'aparta de fer judicis, i es limita únicament a explicar l'espoli del Palau a través de les notícies que han sortit publicades, i de les entrevistes que ell mateix ha realitzat a treballadors del Palau o periodistes. 
El cas Millet és la història d'un home que des de petit ha tingut una única obsessió: fer diners. I no li ha importat si per aconseguir-ne, perjudicava a tercers o embrutava el nóm de la seva família. I encara menys li ha importat saquejar la principal institució cultural de Catalunya, el Palau de la música, i implicar en aquesta trama secreta totes les esferes de la societat catalana. 
Un dels capitols del llibre que a mi m'ha commogut més és el tituat Jo he cantat al Palau. Perquè com Panyella jo també he estat una nena afortunada que he tingut la gran sort de cantar en un escenari únic dissenyat per l'arquitecte Domènech i Montaner. Jo cantava a la coral Sant Jordi i encara recordo com em picava el jersei blanc de coll alt que havíem de dur tota la coral, i la felicitat de cantar en aquell edifici privilegiat i l'escalfor del públic. Durant la direcció de Millet al Palau molt poques corals van poder cantar a l'edifici, perquè el preu per interpretar era astrnòmic, ja que Millet pujava el preu perquè  bona part del pagament el destinava als seus  gastos personals. Això és i ha de ser imperdonable!

Per si us animeu a llegir Fèlix Millet, el gran impostor us deixo l'enllaç d'una entrevista que va fer Josep Cuní al programa  8 al dia a l'escriptor del llibre, Jordi Panyella: http://ves.cat/bd_K





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada